Partnerzy serwisu:
Pasażer

NOX. Nowy gracz chce odmienić połączenia nocne w Europie [wizualizacje]

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
11-06-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Niemiecki startup Nox Mobility od 2027 roku chce zaoferować transeuropejskie nocne połączenia kolejowe w cenach konkurencyjnych względem lotów krótkodystansowych. Co więcej, ich koncept zakłada maksymalizację prywatności – pasażerowie będą mogli podróżować w pełni prywatnym pomieszczeniu dla jednej lub dwóch osób.

Od momentu uruchomienia sieci pociągów Nightjet przez austriackie koleje państwowe ÖBB można mówić o ogólnoeuropejskim trendzie, jakim jest renesans połączeń nocnych. Z racji położenia i relatywnie niewielkiego terytorium Austrii pociągi Nightjet dalece wykraczają poza austriacką sieć kolejową, dojeżdżając do szeregu miast w Europie Południowej, Północnej, Środkowej i Zachodniej. Dziś tę kategorię zasila także nowy tabor, który zapewnia niespotykany dotąd w przewozach nocnych komfort jazdy. Sukcesy na tym polu osiągnął także w ostatnich latach RegioJet, który po latach oferowania połączeń nocnych z Pragi do Koszyc uruchamiał także przez kilka lat sezonowe połączenia z Pragi na Chorwację, które były rynkowym strzałem w dziesiątkę.

Na rynku pojawiają się także mniejsze inicjatywy, czego przykładem jest European Sleeper, który łączy trzy razy w tygodniu Pragę, Drezno, Berlin, Amsterdam, Antwerpię i Brukselę. W tym roku w czerwcu oficjalnie ogłoszono powstanie niemieckiego startupu o nazwie Nox Mobility, który zamierza zrewolucjonizować podróżowanie pociągami nocą. Kluczem do sukcesu mają być konkurencyjne ceny, umożliwiające rywalizację z lotami krótkodystansowymi, a także zapewnienie pasażerom prywatności dzięki oferowaniu pomieszczeń dla jednej lub dwóch osób. Jak to możliwe? Nowy projekt pomieszczeń ma zapewnić większą pojemność.

Dwumetrowe i podwójne łóżka, przystępne ceny. Jak to możliwe? 

Co więcej, ma to być możliwe bez uszczerbku dla komfortu podróży. Długość każdego łóżka ma wynieść ok. 2 metry. Przewidziano także oddzielne siedzenia ze stolikami i oczywiście odpowiednio dużą przestrzeń na bagaż. Niemiecki startup zamierza zaproponować klientom nawet łóżka podwójne. Oprócz optymalizacji wykorzystania pojemności taboru Nox Mobility chce także zapewnić przystępne ceny biletów dzięki standaryzacji i “doskonałości operacyjnej”.
 


Plany są niezmiernie ambitne – Nox Mobility w perspektywie 2035 roku zamierza połączyć aż 100 europejskich miast. – Uważamy, że pociągi nocne nie powinny być jakąś nostalgiczną niszą, ale integralną częścią zrównoważonych podróży dalekobieżnych w Europie – wskazują twórcy projektu. W tym miejscu wskazać należy, że założycielami Nox Mobility są Janek Smalla, współtwórca FlixTraina, który był również związany zawodowo z Boltem na rynku niemieckim, oraz Thibault Constant, który na platformach YouTube i Instagram prowadzi kanał Simply Railway. Czy ich zapowiedzi są realistyczne? Kto wie… 

Na dziś – wizualizacje, minimalne ceny i proponowane rozkłady jazdy

Twórcy projektu twierdzą, że zarezerwowano już wagony pasażerskie. Ku końcowi ma zmierzać również przygotowywanie projektów wnętrz, natomiast na jesień zaplanowano kontynuację działań związanych z zabezpieczeniem finansowania. Potencjalni przyszli pasażerowie mogą już dziś zapoznać się nie tylko z wizualizacjami przestrzeni pasażerskiej w pociągach Nox Mobility, ale również zobaczyć proponowany rozkład jazdy i sprawdzić ceny biletów. Zgodnie z informacjami dostępnymi w rozkładzie jazdy, start połączeń miałby nastąpić na przełomie 2026 i 2027 roku. Twórcy projektu twierdzą, że ceny połączeń miałyby się zaczynać od 79 euro w przypadku przedziałów jednoosobowych oraz od 149 euro, jeżeli chodzi o pomieszczenia dwuosobowe.


graf. Nox Mobility

Nox Mobility deklaruje, że rozpocznie działalność przewozową od jednej relacji, by następnie sukcesywnie rozbudowywać siatkę połączeń. Pasażerowie, którzy już dziś zapiszą się do klubu lojalnościowego Early Bird Club, będą mogli liczyć na szereg benefitów. Wymieniane są w tym kontekście 20% zniżki na pierwszą rezerwację, która możliwa będzie tydzień przed oficjalnym otwarciem sprzedaży biletów dla wszystkich zainteresowanych, oraz darmowy drink powitalny, a także możliwość przetestowania usług Nox Mobility jeszcze przed premierą, czy też odbycia “wycieczki za kulisy”. Warto dodać, że w proponowanej sieci połączeń uwzględniona została również Warszawa, która miałaby uzyskać połączenia w kierunku Berlina oraz do Budapesztu przez Wiedeń.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gepard Express przez Polskę. Znamy rozkłady jazdy

Biznes

Gepard Express przez Polskę. Znamy rozkłady jazdy

Mikołaj Kobryński 08 maja 2025

Nocny Baltic Express z wagonem sypialnym! [zdjęcia]

Pasażer

Nocny Baltic Express z wagonem sypialnym! [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 17 marca 2025

ZSSK zakupi nawet 24 wagony sypialne

Biznes

ZSSK zakupi nawet 24 wagony sypialne

Mikołaj Kobryński 28 stycznia 2025

Nightjetem z Berlina do Paryża i Brukseli z ÖBB

Pasażer

Nightjetem z Berlina do Paryża i Brukseli z ÖBB

Roman Czubiński 16 grudnia 2023

Mocne nocne. Jaka sieć połączeń nocny dla Polski? (mapy)

Pasażer

Mocne nocne. Jaka sieć połączeń nocny dla Polski? (mapy)

Ignacy Świderski, Piotr Rachwalski 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Gepard Express przez Polskę. Znamy rozkłady jazdy

Biznes

Gepard Express przez Polskę. Znamy rozkłady jazdy

Mikołaj Kobryński 08 maja 2025

Nocny Baltic Express z wagonem sypialnym! [zdjęcia]

Pasażer

Nocny Baltic Express z wagonem sypialnym! [zdjęcia]

Mikołaj Kobryński 17 marca 2025

ZSSK zakupi nawet 24 wagony sypialne

Biznes

ZSSK zakupi nawet 24 wagony sypialne

Mikołaj Kobryński 28 stycznia 2025

Nightjetem z Berlina do Paryża i Brukseli z ÖBB

Pasażer

Nightjetem z Berlina do Paryża i Brukseli z ÖBB

Roman Czubiński 16 grudnia 2023

Mocne nocne. Jaka sieć połączeń nocny dla Polski? (mapy)

Pasażer

Mocne nocne. Jaka sieć połączeń nocny dla Polski? (mapy)

Ignacy Świderski, Piotr Rachwalski 15 sierpnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5